Phil Heath 1979. decemberében született Seattle-ben, és erős testalkatú fiatalként a sport felé fordult. A főiskolán baseballozott, de 66 meccs után úgy döntött, hogy a body buildingre vált. 2003-ban részt is vett az első megmérettetésén, ekkoriban már tudatosan figyelt az étkezésére és edzésére is.

Loading...

A sikerek meg is érkeztek, 2011 és 2017 között 7 alkalommal vitte el a Mr. Olympia címet, első alkalommal pont Jay Cutlertől hódította el, aki előtte már négyszer nyerte el a trófeát.

Phil 175 centiméteres magasságához 127 kilogramm versenyen kívüli, illetve 113 kilogramm versenysúly társult. Legjobb formájában 56 centiméteres karokkal, 81 centiméteres combokkal, 57 centiméteres nyakkal és 74 centiméteres derékkal rendelkezett.

Díjak

Phil Health 2014-ben lett a leggazdagabb body builder a világon, akkoriban a szakértők 5 millió dollárra becsülték a vagyonát. Az azóta elhódított trófeáknak köszönhetően ez további 2 és fél millió dollárral növekedhetett.

Phil Health 2008-ban szerezte meg első komolyabb helyezését, akkor 2. lett az Arnold Classic-on, illetve 3. a Mr. Olympia-n. A következő év egy 5. helyezést hozott az utóbbi versenyen, míg 2010-ben mind a Classic-on, mind az Olympia-n második helyen végzett. A Mr. Olympia címet 2011-től hódította el, és 2013-ban még az Arnold Classic Europe első díját is neki ítélték.

Phil egyszer azt nyilatkozta, hogy a Mr. Olympia cím elnyerése nem csak a színpadon fontos, mivel az életben is nagy felelősséget ró rá. Tudja, hogy a személyisége és a kemény munkája inspirálja a jövő testépítőit, és ennek megfelelően is viselkedik. Az edzés mindig legyen kemény, de szórakoztató is, és tűzzünk ki magunk elé célokat, amiket mindenáron teljesítsünk – ez az alapelve.

Étkezés

Phil Health nagyon odafigyelt az edzésére, és nagyon szerette a különféle csirke- és pulykahús ételeket mind a versenyszezonban, mind a felkészülés során. Egy példa étrendje így nézett ki, mellyel a Mr. Olympia-ra is felkészült:

Felkelés után egy BCCA itallal kezdett, melyet 230 gramm csirke követett másfél csésze tojásfehérjével, illetve újabb BCCA és l-glutamin tartalmú étrendkiegészítő. A reggelit sovány marhahús követte, 340 gramm, 225 gramm édesburgonyával körítve.

A következő étkezés tartalmazta a halat, például tilápiát, 340 gramm mennyiségben, párolt spárgával és másfél csésze rizzsel tálalva. Ezután jött 340 gramm csirkemell, 225 gramm sült burgonya és 2 adag BCCA l-glutaminnal. A csirke után Phil ismét tilápiát evett, párolt brokkolival és egy csésze rizzsel.

Az edzés után két fehérjeital pótolta az izmokból elhasznált tápanyagokat, BCCA-val és l-glutaminnal. Az esti főétkezés 340 gramm marhahúst és párolt spenótot, az elalvás előtti utolsó étkezés pedig két csésze tojásfehérjét, két egész tojást és párolt spenótot tartalmazott.

A napot közvetlenül az elalvás előtt bevitt aminosavakat tartalmazó ital zárta. Amikor Philt erről az étrendről kérdezték, akkor elmondta, hogy a fő cél az izomtömeg növeléséhez szükséges hatalmas mennyiségű tápanyag bevitele volt, a lehető legkevesebb zsírral kiegészítve. Reggelente öt és fél hat között ébredt, az étkezések 2-2,5 óránként követték egymást. Napi 4-7 liter vizet ivott, kivéve a verseny előtti utolsó hetet, amikor már csak naponta egy nagy üveggel fogyasztott, míg az étkezés ugyanaz maradt.