Az edzésünk csak akkor lesz teljes, ha lélekben és testben is felkészülünk rá. Utóbbinak fontos része a táplálkozás, mégis nehéz eltalálni a megfelelő ételeket, és időre van szükség, mire kitanuljuk a számunka legjobb megoldást. Teli gyomorral épp úgy nem jó ötlet sportolni, mint üres hassal, ráadásul az erőlködés során is elegendő energiával kell rendelkeznünk.

Loading...

A különféle smoothie-k vagy turmixok ideális alternatívát nyújtanak mind az edzés előtti, mind az edzés utáni táplálkozáshoz. A választott változattól függően teli vannak egészséges fehérjével és szénhidrátokkal, míg a változatosság miatt soha nem unjuk meg a fogyasztásukat.

Mit tegyünk egy smoothie-ba?

Gyakorlatilag bármit be lehet dobálni a turmixgépbe, de az ideális smoothie-nak érdemes tartalmaznia a következőket:

  • nagy adag fehérje: a sporthoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű fehérje bevitele, mely a következő élelmiszerekben mind megtalálható: joghurt, tej, szójatej, diófélék és az ezekből készült vajak
  • energizáló összetevők: zab, aszalt- és friss gyümölcsök

Természetesen figyelnünk kell az arányokra is, hiszen a kemény edzés után nem érdemes olyan mesterséges cukorral készült hozzávalókat bevinni, mint a szörpök, csokoládék vagy jégkrém. Az adagot is el kell találni, mert elsődleges célunk a megfelelő mennyiségű energia bevitele, és nem a zabálás.

Ízletes és egészséges smoothie-k

A következő néhány turmixot könnyen összedobhatjuk otthon, és nem csak egészségesek, hanem nagyon finomak is.

Banános-epres turmix: az egy bögrényi mandulatejhez ugyanennyi epret, és egy egész banánt kell adnunk. A gyümölcsök mellé kevés őrölt chia maggal vagy lenmaggal biztosíthatjuk a rostot, egy csipet fahéj pedig energizáló hatással bír. A megfelelő protein mennyiséget a fehérjeporral tudjuk elérni, ehhez a turmixhoz nagyon jól illik a vaníliás változat.

Mogyoróvajas turmix: ha nincs otthon sokféle gyümölcs, ez a smoothie az ideális választás. Csupán két banánra, két bögre tejre és egy kis mogyoróvajra van szükség. Ízlés szerint megédesíthetjük egy kis mézzel is, így kihasználva a szervezetre gyakorolt jótékony hatásait.

Epres-zabos turmix: A változatosság kedvéért kipróbálhatjuk a szójatejet is, ebben a turmixban egy bögrével van belőle szükség, melyhez zabpelyhet adunk. A vitamint a 10 darab eper és egy egész banán biztosítja. Kevés vaníliakivonattal vagy vaníliás cukorral megbolondítva az igazi.

Méregtelenítő zöld turmix: Ez a smoothie, miközben nagy adag fehérjét tartalmaz, méregtelenítő összetevői miatt tehermentesíti is a szervezetet. 1 egész banánhoz hozzá kell adnunk egy meghámozott mangót, 2 levél apróra tépkedett fodros kelt, 3 evőkanál főtt fehér babot és fél csésze macha tea kivonatot. Az egészet fel kell öntenünk egy bögre vízzel, és apróra turmixolni. Ha túl zöld az íze, egy-két kanál pirított kókuszchips-et is adhatunk hozzá.

Almás-vaníliás turmix: 2 kisebb vagy 1 nagyobb feldarabolt almát, egyharmad bögre tejet, egynegyed bögre narancslét összeturmixolunk 1 evőkanál lenmaggal, és fehérjeport adunk hozzá. A gyümölcsök miatt ez esetben is a vaníliás proteinpor a legjobb választás.