A most 56 éves amerikai Ronnie Coleman minden idők egyik legsikeresebb és legismertebb profi testépítője, alapvető hatással van még a ma feltörekvő fiatal generációk hozzáállására is. Egymás után nyolc alkalommal hódította el a Mr. Olympia címet, és 26 IFBB bajnoki övet is bezsebelt.

Loading...

180 centiméteres magasságához 130-136 kilogrammos versenysúly párosult, szezonon kívül általában a 143-145 kilogrammos súlyt tartotta. 147 centiméteres mellkas körfogatához 105 centiméteres derék, 58,5 centiméteres karok, 46 centiméteres alkar és 88 centiméteres combok tartoztak.

Bár kevesen gondolnák, Ronnie 1986-ban kitüntetéssel diplomázott a Grambling State University-n, könyvelőként végzett. 1989 és 2000 között Texas-ban rendőrködött, majd még 3 évet ráhúzott a testületnél irodai munkásként is. A 2010-es évek elején sportolóként 10 millió amerikai dollárra értékelték.

Ronnie Coleman tréningterve és diétája

Az interneten a hét minden napjára elérhető Ronnie térningterve, kivéve a vasárnapot, mely a pihenőnapja volt.

Hétfőn mindig a hátat, a bicepszet és a vállakat edzette, kedden a lábakat, szerdán a mellkast és a tricepszeket, csütörtökön ismét a hátat, a bicepszeket és a vállakat, pénteken újra a lábakat, szombaton pedig a mellkast, a tricepszeket, a vádlikat és a hasizmot.

Coleman különös hangsúlyt fektetett a diétára, gyakran nyilatkozta, hogy neki egy napja három dologból áll, diétából, edzésből és alvásból. Ettől függetlenül ugyanazokat a klasszikus bodybuilder kajákat ette, mint a kortársai, csirkét, burgonyát, rizst, sovány marhahúst, tojást, zablisztet, babot és nagyon sok zöldséget. A fehérjebevitel minőségét tejsavófehérjével is kiegészítette.

Egy ekkora embernek mindig is gondot okozott a megfelelő mennyiségű élelem bevitele, versenyszezonon kívül a rántott csirke és a hamburger volt a kedvence. Amikor pedig hoznia kellett a formáját, ráállt a natúr csirkére és a nagyon sok zöldségre, ami unalmas étrendet jelentett, de kiválóan támogatta a diétáját.

Egy tipikus étrendje a következőképpen nézett ki. Délelőtt 10-kor bevette az első táplálékkiegészítőt, 3-5 gramm arginint. Fél órával később ezt követte háromnegyed csésze búzadara, 2 csésze tojásfehérje és egy csésze kávé. Fél egykor edzés előtti stimulánsokat, edzés utáni étrendkiegészítőket és arginint vett be, majd délután négykor fogyasztotta el késői ebédjét. Ez 450 gramm csirkemellet, másfél csésze vörös babot, másfél csésze barna rizst és két szelet kukoricakenyeret tartalmazott.

Fél hétkor ismét arginin következett, majd hétkor 500 gramm csirkemell, 1 sült burgonya és víz. Este tízkor 250 gramm marhahúst, 140 gramm csirkemellet, 1 sült burgonyát, 120 gramm hasábkrumplit és 230 milliliter limonádét vacsorázott. Végül pedig éjfélkor még edzés utáni étrendkiegészítőket vett be, és éjjel fél kettőkor 4 kanál tejsavófehérjével zárta a napot.

Ronnie Coleman nem csak eredményeivel nyerte el a rajongói szeretetét, de élethez való hozzáállásával is. Ahogy nyilatkozta, a fő célja az volt, hogy olyat csináljon, amit szeret. Bár jól megfizették a karrierje során, ezt csak bónusznak fogta fel. A sport szeretete volt, ami minden nap motiválta őt.