Kai Greene máig az egyik legszimpatikusabb body builder, aki Brooklynból kitörve ért olimposzi magasságokba. 116 és 121 kilogramm közötti versenysúlyához 148 centiméteres mellkas, 85 centiméteres lábak és 56 centiméteres kezek tartoztak.

Loading...

2009-ben vált ismertté, amikor megnyerte az első helyet az Arnold Classic-on. Jelenleg táplálkozási tanácsadóként, edzőként dolgozik, de saját márkaneve alatt ételkiegészítőket is forgalmaz.

Problémás gyerekkor

Kai Greene 1975. július 12-én született, de már 6 évesen árvaházba került a problémás viselkedése miatt. A következő évek során több nevelőszülőt is elhasznált, miközben felesleges energiáit súlyemelésbe és edzésbe ölte. Meglepő módon, a festészetre is rátalált, máig nagyon kreatív műveket alkotva. Ezt a kétféle készségét egyesítette a body buildingben, egy olyan egyedi megközelítést kreálva, mely csak rá jellemző.

A vad fiatalt egyik tanára karolta fel, és elintézte, hogy Kai elindulhasson egy ifjaknak kiírt versenyen. Végül a versenyzés kötötte le a felesleges energiáit, lehiggadt, és hihetetlenül megbízhatóvá vált a munka során. Az 5th Avenue Gym nevű konditerembe járt, amely rajta kívül olyan legendákat nevelt ki, mint Carmi Smith, Kenny Halld vagy Denise Richardson.

Kai Greene még 19. születésnapja előtt belépett a Pro ligába, ezzel a legfiatalabb professzionális body builder lett. Díjait és helyezéseit napestig lehetne sorolni, de a legjelentősebbeket mindenképp érdemes megemlíteni. 2008-ban a 3. helyezést szerezte meg az Arnold Classic-on, 2009-ben pedig elhozta az ismertséget is jelentő 1. helyet.

2010-ben megismételte ezt a sikert, 2013-ban pedig második lett az Arnold Classic Europe-on. A 2016-os évben volt a csúcson, ekkor az Arnold Classic, az Arnold Classic Australia és az Arnold Classic Brazil első helyét is megnyerte. A Mr. Olympia-n első helyet nem kapott, de három alkalommal is a dobogóra állhatott a 2. helyen.

Edzés és étrend

Kai Greene híres volt arról, hogy a munka során összekötötte az izmait az elméjével, így tudatosan edzette a neki megfelelő izomcsoportokat. Akármerre járt, azt hirdette, hogy meg kell értenünk a testünket, hiszen csak ekkor lehet tökéletes edzéseket végrehajtani.

Minden edzését 15-20 perces nyújtással és hasazással kezdte, hiszen hitt abban, hogy a has minden tevékenység fontos részét jelenti, melyet fel kell ébreszteni. Nem hitt a manapság divatos nehéz súlyok – alacsony számú ismétlés edzéstervekben, kifejezetten az alacsonyabb súlyokra és a sok ismétlésre ment rá.

Az étkezés során szigorú diétát tartott, ahol testsúly kilogrammonként 1,5 gramm fehérjét és 0,5 gramm zsírt vitt be. Az edzés előtt 30 perccel proteinitalt fogyasztott, és az alacsonyabb glikémiás indexük miatt az összetett szénhidrátok fogyasztását preferálta.

Egy napi öt étkezésből álló étrendje így nézett ki:

  1. Az első étkezésre 12 tojás fehérjéjét, negyed csésze reszelt cheddar sajtot, 2 újhagymát, 2 szelet teljes kiőrlésű kenyeret és valamilyen gyümölcsöt, például egy almát fogyasztott.
  2. A második étkezése 2 kanálnyi vaníliás fehérjeporból, 1 csésze áfonyából, 1 marék mandulából, 1 csésze mandula- vagy kókusztejből és 1 csésze vízből állt.
  3. A harmadik étkezés 170 gramm roston sült steakkel indult, melyhez 1 paradicsom és fél uborka járt, meglocsolva 1 teáskanál olívaolajjal.
  4. A negyedik tartalmazta az ugyancsak 170 gramm csirkemellet, harmad csészényi quinoa köretet, 2 dióval és szárított áfonyával.
  5. A nap utolsó étkezése pedig a hal körül forgott, 140 gramm tonhallal és 200 gramm tőkehallal a terítéken. Ezt szórta meg 2 evőkanál reszelt parmezánnal, és 2 közepes méretű édesburgonyát fogyasztott hozzá. A köret része volt még 4 szál spárga, 1 evőkanál vajban megfuttatva.