A body builder legendák edzését és étrendjét bemutató sorozatunkban most Dexter Jacksont vesszük górcső alá, akit nem hiába hívnak Pengének. Elég egyetlen pillantást vetni a kidolgozottságára és eredményeire, hogy lássuk, érdemes megfogadni a nála már bevált, gyakorlati tanácsokat.

Loading...

Jackson már 50 éves, de máig ő birtokolja a legtöbb profi body building díjat a világon. 1992-es ringbe szállása óta folyamatosan versenyzik, megmutatva, hogy egy 50 éves sportolónak is van helye a színpadon.

Versenyek és díjak

Dexter Jackson élete első versenye az 1992-es NPC megmérettetés volt, ahol a 3. helyet hozta el. A következő években folyamatosan fejlődött, és 1999-ben részt vehetett az Arnold Classic, illetve a Mr. Olympia versenyeken is. A 7. és 9. helyen végzett, amely komoly teljesítménynek számított már akkoriban is.

Nem adta fel az edzést, a következő években egyre-másra érdemelte ki a különféle nemzeti megmérettetések legjobb díjait, és folyamatosan részt vett az Arnold Classic és a Mr. Olympia aktuális évi eseményein.

Az áttörés 2008-ban következett be, amikor a Mr. Olympia címért olyan klasszikusokat nyomott le, mint az amerikai Jay Cutler és a szintén amerikai Phil Heath. Bár többé nem lett első ezen a rangos versenyen, folyamatosan szállította a dobogós pozíciókat.

Az Arnold Classic-en még nagyobb favoritnak számított, amit végül 5 alkalommal nyert el a pályafutása során, nem beszélve a szinte megszámlálhatatlanul sok dobogóról. Idén a 2. helyen végzett, csak a 38. éves ghánai klasszis, William Bonac győzte le.

Edzés és étrend

Dexter Jackson 168 centiméteres magasságához 111 kilogrammos versenyen kívüli és 104 kilogrammos versenysúly párosul. Legjobb formájában 132 centiméteres mellkassal, 55 centiméteres kezekkel és 86 centiméteres derékkal rendelkezik.

A hétnapos edzésprogramja első napja a négyfejű combizom erősítéséről szól. Ezt követi a második napon a mellkas és vádli, majd a harmadikon a hát. A negyedik napon kerül sorra a váll, a fenék és a combok, míg az ötödiken a bicepsz és a tricepsz. A hatodik nap a hasazásról és a kardióról szól, míg az utolsó nap csak pihen, nincs edzése.

Jackson egy edzésnapon 6 étkezést tart, és egy tipikus étrendje a következőképpen néz ki:

  • étkezés: 8 tojás fehérjéje, 1 tojás sárgája, 1 csésze zabliszt
  • étkezés: 1 shake és 1 sült burgonya
  • étkezés: 230 gramm csirkemell
  • étkezés: 1 shake és 1 sült burgonya
  • étkezés: 230 gramm tilápia és zöldbab
  • étkezés: savófehérjéből készült shake vagy 8 tojás fehérjéje

Az étrendkiegészítők közül 200 milligramm DHEA-t, 150 milligramm káliumot, illetve glutamint fogyaszt.

Táplálékkiegészítők és vitaminok a BioTechUSA Bolt kínálatában

Dexter Jackson étrendje csak iránymutatásul szolgál, de jól látszik, hogy igen csak fegyelmezett táplálkozás és edzés szükséges az ilyen magasságokba történő emelkedéshez. A BioTechUSA Bolt kínálatában számos étrendkiegészítő és vitamin található, melyek a megerőltető testedzés mellett minden megtesznek fejlődésünkért.

A megfelelő mennyiségek kiszámításához érdemes szakorvos vagy edző tanácsát kérni, hogy a kemény munka során kiürült tápanyagokat is a legmegfelelőbb módon pótoljuk.