Mint minden sportnak a kondinak is vannak íratlan és írott szabályai, olyanok, amiket illik tudni, és betartani. Ezek között a szabályok között van olyan ami éppen súrolja az illedelmesség határát, de olyan is amelyik súlyos hibának számít. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk 5 dolgot, amire oda kell figyelned, amit semmiképpen ne tegyél egyetlen konditeremben sem.

Loading...

A törölköző: így lettem a gengszter haverja

Életemben talán másodszor voltam konditeremben. Tétován álltam a fekvenyomó pad előtt. A padon ott virított egy citromsárga (erre élénken emlékszem) törölköző, ami engem azért zavart, emiatt nem tudtam csinálni a gyakorlatomat. Ezért egyszerűen odébb tettem (nagy szerencsémre valamilyen olyan rúdra, ahonnan legalább nem esett le) és nekiálltam a saját szériámnak.

Ebben a pillanatban érkezett meg a kigyúrt állat.

Legalább 20 centivel magasabb, és 50 kilóval nehezebb volt nálam. És megkérdezte, hogy én tettem-e odébb a törölközőjét? Aztán azt is, hogy miért? Éreztem, hogy egymás után kétszer kell megküzdenem az életemért: először valahogy ki kellene kecmeregnem a súly alól, aztán fontos lenne elkerülni azt, hogy a hegyomlás agyonüssön. Nekem csak akkor esett le, hogy hibáztam, nem kellett volna elraknom a törölközőjét.

Megúsztam. Nem tudom, hogy hogyan. Nem emlékszem mit mondtam, tény, hogy a helyi maffiózó srác (mert persze, hogy ő volt az) utána a „haverom lett”. Ami nem jelentett annál többet, minthogy (néha) segített edzeni, és ha az utcán, vagy a kisváros egyik szórakozóhelyén találkoztunk, akkor köszöntünk, kezet fogtunk, talán váltottunk is néhány szót, mindenki látta, hogy ismerjük egymást. Ez azért adott némi védelmet nekem az élesebb szitukban is.

Azért, hogy neked ne kelljen ilyen kellemetlen helyzetbe kerülnöd összegyűjtöttünk olyan edzőteremi illemszabályokat, amiket jó betartani. Íme 5 hiba amit ne kövess el.

1: Soha ne hagyd szanaszét a súlyokat!

Ne hagyd szanaszét a súlyokat, tárcsákat, rudakat. Ez nem csak balesetveszélyes (biztos, hogy belerúg majd valaki, vagy átesik rajta) hanem nettó bunkóság is arra kényszeríteni az edzőtársakat, hogy – például fekvenyomásnál – a fél termet körbebarangolja, amig megtalálja a 10 kilós tárcsát, merthogy te lusta voltál a helyére rakni. Fontos szabály, hogy azonnal, ahogy végeztél a helyére kell vinned az eszközöket.

2: Ne hagyd a súlyokat a rúdon!

Semmiképp ne hagyd a 4 darab 10 kilós tárcsát fent a fekvenyomó rúdon. Nem mentség, hogy nincs kedved elrakni, és „különben is másnak úgyis kell majd, minek vidd vissza”. Lehet, hogy utánad olyan jönne használni, akinek nem kell ennyi súly (és miattad kell elpakolnia) vagy például nem ilyen súlyok kellenek (megint helyetted pakol). Ez csak bosszantó, mindaddig, míg véletlen nem egy – sokkal gyengébb – edzőtársad jön, akinek kihívás egy 10 kilós súlyt cipelni. Pláne négyszer.

3: Ne menj túl szorosan mellé, közel

Úgy kell viselkedned egy edzőteremben mint amikor defenzíven vezetsz. Ez azt jelenti, hogy helyet kell hagynod annak, aki éppen valamilyen gyakorlatot végez. Súlyos sérülést okozhat az, ha túl közel állsz meg valakihez aki edz, mert nem csak akadályozod, de akár tehet egy váratlan mozdulatot ami sérülést okoz neked vagy neki.

A teremben sokkal nagyobb helyet kell hagynod, mint amit megszoktál. Fontos az is, hogy ne blokkolt a tükröt. Ha látod, hogy valaki figyeli magát a tükörben a gyakorlat közben, akkor ne állj elé, ne blokkold. Ha véletlen teszed akkor csak figyelmetlenség, de ha direkt, akkor bunkóság.

4: Ne légy tiszteletlen

Egy edzőteremben mindig vannak, voltak, és lesznek is különleges helyzetek, szituációk. Vannak akik izzadnak, fújtatnak és hangosan nyögnek. Lehet, hogy viccesek, idegesítőek, de szólj oda, ne tégy semmit, ne kritizáld őket. (Van az éremnek egy másik oldala is: ha teheted ne nyögj, fújtass, és röfögj, mert elég hülyén hangzik.) Mi azt szoktuk mondani, hogy úgy viselkedj a teremben, mint az életben: add meg a tiszteletet mindenkinek.

5: Ne felejtsd el, mire való a terem!

Biztosan te is láttál már olyan konditermi tagot aki egy törölközővel a vállán lófrál órákon keresztül, és adja a tanácsokat, beszélget, aztán egyet egyet belelök egy súlyba, iszik, majd tovább megy egy újabb beszélgetőpartnert keresni. Ugye, hogy milyen fura (talán nem hibázunk, ha leírjuk, hogy kicsit szánalmas) ez kívülről?

Sose felejtsd el, hogy a konditerembe dolgozni, súlyt emelni, edzeni mentél le. Természetes, hogy idővel egyre több és több ismerősöd lesz, lehet, hogy lesz edzőtársad is, de vannak határok. Nem kell a konditerem Don Juanjának lenni, aki minden nőt fel akar szedni. Nem kell kéretlen tanácsokat osztogatni, nem kell mindenkivel kényszeredetten megismerkedni, haverkodni. Főleg akkor nem, ha ezt nem biztos, hogy a másik akarja.

Ha konditerembe jársz, akkor kattints, segítünk, szuper cuccaink vannak!